• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Privatlån till bil föräldraledig

Ariell

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
2
Poäng
22
Finns det någon bank som godkänner ett lån på 40-50.000 till en bil om man är föräldraledig? Har inga skulder eller lån annars. 320 000 i årslån och fastanställd (men just nu föräldraledig och ensamstående).
Vill inte ta 50 000 från mitt sparkonto då jag håller på att spara till en kontantinsats till kommande villaköp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 566
Mottagna reaktioner
12 923
Poäng
9 787
Det går nog via lendo
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Har du bättre ränta på sparkonto än ev. ränta på lån? Om inte så är det ju det sparade kapitalet du bör använda.
De pengar du annars skulle lägga på ränta och amortering låter du istället gå till "amortering till dig själv och sparkontot"
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Det är inga problem att låna 50.000kr om man är föräldraledig sålänge du kan visa att du har en tillsvidareanställning.
 
Senast ändrad:

Ariell

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
2
Poäng
22
Det är inga problem att låna 50.000kr om man är föräldraledig sålänge du kan visa att du har en tillsvidareanställning.
Hos Handelsbanken fick jag nej...så därför blev jag osäker. Blev dock färdigutbildad 2018 efter några års studerande och fick därefter barn, så har inte jobbat på mitt jobb särskilt länge. Kan det möjligtvis vara därför?
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Förmodligen. Jag köpte en helt ny bil på Volkswagen när jag var föräldrarledig för två år sedan.
Dom tog in arbetsintyg som visade på att jag var tillsvidareanställd och sedan var det inga problem.
Bäst är att gå via en bilhandlare.
 

Ariell

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
17 September 2018
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
2
Poäng
22
Förmodligen. Jag köpte en helt ny bil på Volkswagen när jag var föräldrarledig för två år sedan.
Dom tog in arbetsintyg som visade på att jag var tillsvidareanställd och sedan var det inga problem.
Bäst är att gå via en bilhandlare.
Tack för svar. Vad är det som gör att det är bäst att gå via en bilhandlare? Isåfall gör jag det :)
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
132
Poäng
327
Bilhandlarn har ofta direktkontakt med finansbolaget och då kan dom informera direkt att du är föräldraledig så dom kan ta in intyg utav dig. Går man direkt via banken är det lätt att dom stirrar sig blinda på din taxerade inkomst och ger avslag. Lättaste finansbolagen att finansiera en beg.bil är nog Dnb finans.
 
P

Per74

Gäst
Poäng: 0
Fast banken vet ju inte om du är föräldraledig... Har man en fast anställning så behöver man inte ta upp att man är föräldraledig
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp